AMPUMATUOMARIKOULUTUS

20.01.2022 15:56

AMPUMATUOMARIKOULUTUS

Uudet Metsästysampumasäännöt on vahvistettu ja kaikkien metsästysampumatuomarikorttien voimassaoloaika päättyy 31.5.2022.

Alla kevään 2022 liiton koulutuskalenteri. Ylituomarikoulutukset (2 kpl) tammikuussa kahtena eri lauantaina. Ylituomarikoulutuksien jälkeen alkavat viikottaiset laji-ja yleistuomarikoulutukset (10 kpl). Nämä koulutukset ovat tiistaisin, lukuun ottamat kolmea hiihtolomaviikkoa (vk 8,9 ja 10).

Näihin päiviin ja iltoihin piirit voivat järjestää ns. tupaillan, joissa on mahdollista tehdä koe tarvittaessa paperisena. Kokeen voi suorittaa myös illan aikana verkossa. Piiri ilmoittaa myöhemmin järjestetäänkö erillisiä ”tupailtoja” kyseisinä koulutuspäivinä.

Tuomarikoulutus tulee aina kootusti kilparyhmän toimesta Teamsin välityksellä ja niissä voidaan esittää kysymyksiä verkon kautta. Piirit voivat edelleen järjestää koulutuksia ns. perinteisellä tavalla, mutta ilmoittautuminen aina liiton tapahtumakalenterin kautta. Piirin järjestämiä tilaisuuksia järjestetään tarvittaessa myöhemmin kesällä ja syksyllä 2022.

Kaikkiin koulutuksiin tulee ilmoittautumislinkit tammikuun alussa liiton sivuille. Vain linkin kautta ilmoittautuneet ”vanhat” ja uudet metsästysampumatuomarit voivat osallistua koulutuksiin:

Vk 2                    15.1.2022 lauantai klo 9.00 Ylituomarikoulutus, koko päivä (Useampi kouluttaja kilparyhmästä). Teams tai piirin järjestämä tupailta > ei koetta.

Vk 4                    29.1.2022 lauantai klo 9.00 Ylituomarikoulutus, koko päivä (Useampi kouluttaja kilparyhmästä). Teams tai piirin järjestämä tupailta > ei koetta.

Vk 5                    1.2.2022 tiistai klo 18.00 > luotilajit (Matti R. tai Kari Ä.). Teams tai piirin järjestämä tupailta > vanhoilla tuomareilla riittää kuuntelu ja uusille tuomareille koe.

Vk 6                    8.2.2022 tiistai klo 18.00 > hikilajit (Matti P. tai Timo M.). Teams tai piirin järjestämä tupailta > vanhoilla tuomareilla riittää kuuntelu ja uusille tuomareille koe.

Vk 7                    15.2.2022 tiistai klo 18.00 > haulilajit (Kai K., Veikko N. tai Pauli N.). > Teams tai piirin järjestämä tupailta > vanhoilla tuomareilla riittää kuuntelu ja uusille tuomareille koe.

Vk 11                  15.3.2022 tiistai klo 18.00 > KV-lajit (Pekka K. tai Pekka S.). > Teams tai piirin järjestämä tupailta > vanhoilla tuomareilla riittää kuuntelu ja uusille tuomareille koe.

Vk 12                  22.3.2022 tiistai klo 18.00 > yleistuomarit (Useampi kouluttaja kilparyhmästä). > Teams tai piirin järjestämä tupailta > vain vanhoille yleistuomareille tai niille jotka saavat kaikki lajituomarikortit kevään aikana kasaan (4 kpl), ei koetta.

Vk 13                  29.3.2022 tiistai klo 18.00 > luotilajit (Matti R. tai Kari Ä.). > Teams tai piirin järjestämä tupailta > vanhoilla tuomareilla riittää kuuntelu ja uusille tuomareille koe.

Vk 14                  5.4.2022 tiistai klo 18.00 > haulilajit (Kai K., Veikko N. ja Pauli N). > Teams tai piirin järjestämä tupailta > vanhoilla tuomareilla riittää kuuntelu ja uusille tuomareille koe.

Vk 15                  12.4.2022 tiistai klo 18.00 > hikilajit (Matti P. ja Timo M.). > Teams tai piirin järjestämä tupailta > vanhoilla tuomareilla riittää kuuntelu ja uusille tuomareille koe.

Vk 16                  19.4.2022 tiistai klo 18.00 > KV-lajit (Pekka K. ja Pekka S.). > Teams tai piirin järjestämä tupailta > vanhoilla tuomareilla riittää kuuntelu ja uusille tuomareille koe.

Vk 17                  26.4.2022 tiistai klo 18.00 > yleistuomarit (Useampi kouluttaja kilparyhmästä). > Teams tai piirin järjestämä tupailta > vain vanhoille yleistuomareille tai niille jotka saavat kaikki lajituomarikortit kevään aikana kasaan (4 kpl), ei koetta.