METSÄSTYSAMPUMATUOMARIKOULUTUKSISTA

23.02.2022 10:08

LYHYESTI METSÄSTYSAMPUMATUOMARIKOULUTUKSISTA

Koska kysymyksiä metsästysampumatuomarikoulutuksista on tullut laajasti niin tässä selvennyksenä lyhyesti muutamia asioita.

Ns ”vanhojen tuomarikorttien” voimassaolo päättyy 31.5.2022. Liiton toimesta järjestetään etäkoulutuksia niin vanhoille kuin uusille tuomareille. Entiset ns. yleistuomarit jäävät historiaan ja nykyisten sääntöjen mukaan on jatkossa olemassa vain  ylituomareita ja lajituomareita. Jokaisen ampumatuomariksi koulutettavan on ilmoittauduttava aina tapahtumakalenterin kautta. Tämä koskee niin liiton kuin piirin järjestämiä tuomarikoulutustilaisuuksia. Mikäli jostain syystä ei pääse osallistumaan alla oleviin koulutuksiin niin piiri järjestää entisen tavan mukaan myöhemmin kesällä-syksyllä omat koulutustilaisuudet joko etänä tai livenä, riippuen osanottajamääristä ja Covid-tilanteesta. Ns. vanhoille ampumatuomareille ei pidetä koulutuksen jälkeen kirjallista koetta mutta uusille se on pidettävä.

Tulee myös huomioida että jatkossa jokaisen ampumatuomariksi koulutettavan tulee olla piirin kautta liiton jäsen eli jokaisella tulee olla liiton jäsennumero. Tämä toteutetaan siten että ne jotka eivät ole vielä jäseniä (jäsennumero puuttuu)  peritään koulutustapahtuman yhteydessä 35 € jäsenmaksu (+ 10 € jos haluaa Ampumasääntökirjan 2022) ja henkilö lisätään jäsenrekisteriin piirin henkilöjäsenenä. Jatkossa henkilö maksaa vuosittaisen piirin henkilöjäsenmaksun. Toinen reitti ampumatuomariksi pääsemiseen on että liittyy ennen koulutustapahtuman alkua piirin jäseneksi piirin jäsenseuran kautta jolloin koulutustapahtuma on ilmainen pl Ampumasääntökirja 2022 josta peritään kuitenkin 10 €, mikäli koulutettava sen itselleen haluaa.

Vielä muutoksista: Ampumatuomarikoulutuksen hyväksytysti suorittaneille ei tulevaisuudessa kirjoiteta ampumatuomarikorttia vaan ne löytyvät ja ovat tulostettavissa omilla tunnuksilla ”Oma Metso” järjestelmästä.

Kaikki koulutukset löytyvät tapahtumakalenterista https://metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumakalenteri.aspx?jarjestajaId=2402555

Alla olevien linkkien kautta voi ilmoittautua liiton järjestämille etä-koulutuksille haluamansa lajin tai lajien tilaisuuksiin. Huomioikaa myös milloin ilmoittautumisaika ko. koulutustapahtumaan aukeaa. Olisi toivottavaa että mahdollisimman moni metsästysammunnasta kiinnostunut osallistuisi näihin.

Vk 11                  Kansainväliset lajit                                  15.3.2022 tiistai klo 18.00 alkaen.

Ilmoittautumislinkki:  https://metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumatiedot.aspx?id=303&returnUrl=https%3a%2f%2fmetsorekisteri.metsastajaliitto.fi%2fTapahtumanhallinta%2ftapahtumakalenteri.aspx%3fjarjestajaId%3d2402555

Vk 12                 Yleistuomarien kertauskoulutus vanhoille yleistuomareille               22.3.2022 tiistai klo 18.00 alkaen.

Ilmoittautumislinkki: https://metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumatiedot.aspx?id=311&returnUrl=https%3a%2f%2fmetsorekisteri.metsastajaliitto.fi%2fTapahtumanhallinta%2ftapahtumakalenteri.aspx%3fjarjestajaId%3d2402555

Vk 13                 Luotilajit                                                  29.3.2022 tiistai klo 18.00 alkaen. Huom! Ilmoittautuminen aukeaa vasta 16.3.2022

Ilmoittautumislinkki: https://metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumatiedot.aspx?id=367&returnUrl=https%3a%2f%2fmetsorekisteri.metsastajaliitto.fi%2fTapahtumanhallinta%2ftapahtumakalenteri.aspx%3fjarjestajaId%3d2402555

Vk 14                 Liikuntalajit                                              5.4.2022 tiistai klo 18.00 alkaen. Huom! Ilmoittautuminen aukeaa vasta 16.3.2022

Ilmoittautumislinkki: https://metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumatiedot.aspx?id=368&returnUrl=https%3a%2f%2fmetsorekisteri.metsastajaliitto.fi%2fTapahtumanhallinta%2ftapahtumakalenteri.aspx%3fjarjestajaId%3d2402555

Vk 15                  Haulilajit                                                 12.4.2022 tiistai klo 18.00 alkaen. Huom! Ilmoittautuminen aukeaa vasta 16.3.2022

Ilmoittautumislinkki: https://metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumatiedot.aspx?id=369&returnUrl=https%3a%2f%2fmetsorekisteri.metsastajaliitto.fi%2fTapahtumanhallinta%2ftapahtumakalenteri.aspx%3fjarjestajaId%3d2402555

Vk 16                  Kansainväliset lajit                                  19.4.2022 tiistai klo 18.00 alkaen. Huom! Ilmoittautuminen aukeaa vasta 16.3.2022

Ilmoittautumislinkki: https://metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumatiedot.aspx?id=370&returnUrl=https%3a%2f%2fmetsorekisteri.metsastajaliitto.fi%2fTapahtumanhallinta%2ftapahtumakalenteri.aspx%3fjarjestajaId%3d2402555

Vk 17                Yleistuomarien kertauskoulutus vanhoille yleistuomareille               26.4.2022 tiistai klo 18.00 alkaen.

Ilmoittautumislinkki: https://metsorekisteri.metsastajaliitto.fi/Tapahtumanhallinta/tapahtumatiedot.aspx?id=371&returnUrl=https%3a%2f%2fmetsorekisteri.metsastajaliitto.fi%2fTapahtumanhallinta%2ftapahtumakalenteri.aspx%3fjarjestajaId%3d2402555

Yhteistyöterveisin,

Juha Haapamäki