Kevään tuomarikoulutukset alkoivat!

10.03.2023 14:24

Metsästysammunnan kilpailutoiminnan verkkokoulutukset ovat alkaneet.

Maaliskuussa koulutetaan liiton tulospalveluohjelmaa Hirviurheilu.comia. Tähän kannattaa osallistua kaikkien, jotka ovat mukana järjestämässä metsästysampumakilpailuja. Tulospalveluohjelman käyttö on jäsenille ilmaista ja sieltä löytyvät kaikki liiton viralliset lajit.

Tämän jälkeen pidetään yksi lajituomarikoulutus per laji (Katso ajankohdat ja ilmoittaudu alla olevista linkeistä).

Koulutukset järjestetään Teams verkkokoulutuksina. Joihin ilmoittaudutaan liiton tapahtumakalenterin kautta. Valitse listasta tarkkaan oikea koulutus, johon haluat osallistua. Koulutus järjestetään Teams-koulutuksena.

Koulutuksessa käydään läpi lajin säännöt (johdanto, yleismääräykset, lajien säännöt) ja muut keskeiset asiat. Tutustu Metsästäjäliiton ampumalajeihin täällä.

Koulutuksen jälkeen suoritettaan sähköinen tentti Webropol-alustalla. Koe on suoritettava hyväksytysti. Koulutuksen ja hyväksytysti kokeen suorittaneet saavat OmaMetsoon sähköisen tuomarikortin. Ilmoittautumisen jälkeen saatvastausviestissä linkin Teams-koulutukseen. Ota oma jäsennumerosi esille ilmoittautumista varten (Jäsennumero löytyy Metsästäjäliiton jäsenkortista ja Jahti-lehden takakannesta etu- ja sukunimen vierestä.)

Kouluttajina toimivat Metsästäjäliiton lajispesialistit. Koulutuksissa on mahdollisuus esittää kysymyksiä kouluttajilta verkon välityksellä.

Metsästysampumasäännöt löytyvät verkosta, mutta painettua sääntökirjaa voit tiedustella piiristäsi tai tilata sen Eräkontin verkkokaupasta.

Koulutukset ovat vain Metsästäjäliiton jäsenille.

HUOM! Jos et ole vielä Metsästäjäliiton jäsen, voit liittyä henkilöjäseneksi tästä linkistä: https://metsastajaliitto.fi/liity-jaseneksi. Hoida liittyminen ennen koulutukseen ilmoittautumista, niin sinulla on oma jäsennumero, jonka tarvitset ilmoittautumiseen.

Tervetuloa!

Kaikki kevään koulutukset: